Webshopscans (Due Diligence)
Zodra u een webwinkel heeft gevonden om over te nemen, dan breekt het moment aan om uzelf te verzekeren van de kwaliteit van deze aankoop! Naast de financiële aspecten van een overname, komen er dan ook e-Commerce specifieke zaken aan bod zoals SEO, SEA, CMS etc. Wellicht bent u hier volledig in thuis, maar we zien vaak dat er elementen zijn waar kopers de visie van een expert over willen ontvangen.
De rapportages die we opleveren vormen een solide basis voor zowel de onderhandelingen als de eerste periode na aankoop wanneer u met verbeterpunten aan de slag wilt.
1 - Zoekmachine optimalisatie
De webshop wordt volledig doorgelicht op de mate van optimalisatie voor goede posities in de zoekmachines (met name Google). In de scan worden belangrijke Search Engine Optimization elementen voor uw uitgelicht: In hoeverre voldoet de webshop aan de huidige SEO mores, wat zijn de huidige posities in de zoekmachines, zijn deze sustainable, wat is de concurrentie en wat zijn de verbeterpunten.
2 - Zoekmachine advertising
De Search Engine Advertising (de betaalde posities in zoekmachines - met name Adwords van Google) van de webwinkel wordt volledig doorgelicht op de huidige staat, verbeterpunten, potentieel en concurrentie. (deze scan vereist medewerking van de verkoper).
3 - De staat van de webshoptechniek
De techniek van de webshop wordt tot in detail geanalyseerd om vast te stellen in hoeverre deze voldoet aan de huidige vereisten. Denk bij Magento aan updates en gebruikte modules tot gebruiksvriendelijkheid van de interface. (medewerking van de verkoper is een pré voor deze scan)
4 - Het juridische onderdeel
Alle (leveranciers-) contracten, juridische bedrijfsdocumentatie en algemene voorwaarden worden doorgelicht. (ook hier is de uiteraard de medewerking van de verkoper nodig)
Verkopers die (de waarde van) hun webshop willen verbeteren zullen ook veel aan de rapportages hebben!
Voor meer informatie neemt u contact op via ons contactformulier.