Kopers en verkopers opgelet: een nieuwe groeikans biedt zich aan


Webshop eigenaren, kopers, verkopers en marketeers opgelet: YouTube lijkt een van de vervangers van TV. Dit betekent een relatief nieuw marketingkanaal dat nieuwe trafic kan trekken.

13 miljoen kijkers in een maand 

Naast de streamingdiensten als Netflix en Videoland blijkt Youtube ook populair als vervanger voor het inmiddels “gedateerde” TV kijken. Ongeveer 5 miljoen YouTube gebruikers streamen regelmatig video’s (van korte of lange duur) naar hun televisiescherm. YouTube laat weten in mei dit jaar 13 miljoen kijkers te hebben getrokken.

YouTube als vervanger van TV

De stichting Kijkonderzoek laat weten dat ongeveer 24 procent van de Nederlandse kijktijd wordt gericht op programma’s en/of partijen die je niet in het TV aanbod kunt vinden.

Wat ook meehelpt is dat YouTube makkelijk toegankelijk is via een Smart-TV via het menu.

YouTube als marketing kanaal voor webshops

De meest populaire categoriën onder de Youtube kijkers zijn financiën, sport en buitenactiviteiten. 

Veel webshops in het aanbod opereren in de sport en buitenactiviteiten branche, hiervoor zou Youtube een mooi nieuw advertentie kanaal kunnen zijn.

Voor alle ondernemers die een koop overwegen is het goed om af te vragen: waar bevindt de doelgroep zich? Wellicht is dit op YouTube en is het adverteren op dit kanaal een directe groeikans. 

Nieuwsgierig gemaakt? Bekijk ons aanbod en laat uw fantasie de vrije loop m.b.t. groeikansen. 

 

bron | 07-10-2021