Webwinkels blijven groeien


De groei van de Nederlandse detailhandel vlakt af. Dat bleek uit een vorig artikel. E-commerce werd toen als oplossing genoemd. Uit recente cijfers blijkt dat de online detailhandelbestedingen zijn toegenomen. Retailers die hun producten primair online aanbieden, profiteren het meest: twee keer zo veel als retailers voor wie e-commerce bijzaak is, aldus cijfers van het CBS.

September 2016 was een goeie maand voor de detailhandel. De omzet steeg met 1,1 procent vergeleken met vorig jaar. De verkopen stegen met 0,7 procent terwijl de prijzen opliepen tot 0,4 procent. 

Stijging online omzet

De online detailhandelsomzet lieten pas echt mooie cijfers zijn: 11,2 procent steeg deze omzet ten opzichte van vorig jaar september. In het tweede kwartaal van 2016 werd echter wel meer omzet gemaakt dan in het derde kwartaal dit jaar. 

Webwinkels blijven profiteren

Al bijna een jaar zijn het de webwinkels die profiteren van de online groei. Ondanks dat het idee van multichannel (bedrijven met fysieke winkels, die tevens online verkopen) een goed idee lijkt, groeien de ondernemers - die zich alleen maar richten op de online verkoop - het meest: 14,1 tegenover 7,1 procent. 

 

bron | 16-11-2016