PostNL sluit 156 servicepunten in Albert Heijn


PostNL sluit 156 servicewinkels in Albert Heijn-vestigingen. Dat bevestigt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh tegen Distrifood. De hoge kosten zijn een van de belangrijkste redenen om te stoppen.

Volgens PostNL valt het besluit samen met een nieuwe focus op zogeheten pakketpunten. De PostNL dienstverlening verhuist naar andere locaties in de directe omgeving.Volgens Albert Heijn werd de druk op de servicepunten namelijk te groot, waardoor men klanten die voor Albert Heijn zelf kwamen niet snel genoeg kon bedienen. In negentig winkels blijft de dienstverlening van PostNL echter wel aanwezig. “We hebben gekeken naar de maatschappelijke waarde van deze punten’, zegt woordvoerder Maurice Ouderland tegen Emerce. “In die gevallen was er geen alternatief.”

Albert Heijn verwacht eind mei alle punten gesloten te hebben. Na die tijd kunnen alleen Albert Heijn-klanten nog terecht bij de servicedesks. Voor de leveringen van Bol.com heeft de sluiting geen consequenties, zegt Ouderland.

De vraag is of het netwerk van PostNL met het besluit op peil blijft. Het bedrijf wil juist de servicepunten een lagere ‘marktconforme vergoeding’ betalen. Branchevereniging VVP (Vereniging van Postale en Bancaire retailers) vreesde al eerder de sluiting van servicepunten.

 

bron | 05-04-2016