Hema Lanceert Fortnite Game om Scholieren te Bereiken
Hema heeft in samenwerking met social agency Gospooky een unieke game gelanceerd binnen Fortnite. In deze game worden spelers uitgedaagd om al skatend door een virtuele stad een speciale collectie te verzamelen.
Deze actie maakt deel uit van Hema's jaarlijkse back to school-campagne. Het is niet de eerste keer dat Hema zich in de gaming-wereld begeeft; eerder ontwikkelde het bedrijf al een game in Roblox, eveneens in samenwerking met een digital agency.
Met de aanwezigheid in Fortnite wil Hema de band met een nieuwe generatie scholieren versterken. "Met deze campagne willen we laten zien dat we de scholieren, vooral degenen die de spannende overstap maken naar de middelbare school, begrijpen en weten wat er bij ze speelt. Door net als onze community Fortnite volledig te omarmen en samen te werken met jonge creators, brengen we de juiste dosis energie in onze campagnes – precies wat scholieren nodig hebben voor een frisse start van het schooljaar," aldus Eva Vermeulen, manager campagne marketing bij Hema.