Fastr lanceert API e-commerce voor checkouts


Het Nederlandse bedrijf Fastr brengt een API uit waarmee webwinkels hun checkout eenvoudiger kunnen inrichten. Daarbij hoeven hun klanten nog maar een keer hun NAW-gegevens in te vullen. Het fastr systeem onthoudt die verder.

Want dat is de kern van wat Fastr doet: de checkout optimaliseren en het gebruik ervan sneller maken. Wanneer consumenten geen data hoeven in te vullen bij het winkelen, ontneemt hen dat een last en besparen ze bovendien hinderlijke tijd. Om zo’n implementatie te faciliteren, wordt een API geïntroduceerd.

Ondernemer A. Bronkhorst: "De API kan worden gebruikt door retailers met een op maat gemaakt webshopplatform, maar ook door uitgevers en andere partijen die hun platform shoppable willen maken. De komende maanden wordt gewerkt aan plug-ins voor Magento, WooCommerce en Shopify. Inmiddels gebruiken ruim 80 online retailers Fastr Checkout. Zij verdubbelen gemiddeld hun conversie."

Een dergelijk systeem werkt zeker drempelverlagend op mobiele websites, waar het invoeren van lange lijsten persoonlijke gegevens een heuse afknapper is.

Om de abonnementen aantrekkelijk te maken, stunt Fastr met het iDEAL-tarief en stelt dat op negen cent per transactie.

bron | 11-03-2016