Douglas start online beauty community


Douglas is in Duitsland een beauty community gestart. Op dit platform vind u tutorials en ‘looks’ die de consumenten kunnen inspireren om zich op een nieuwe manier op te maken en daarvoor producten online bij Douglas te kopen.

Slim van Douglas was om de community direct aan de webwinkel van Douglas te koppelen. Bezoekers kunnen zich voor separate onderdelen aanmelden als make-up voor ogen en lippen, haarproducten en producten voor de handen. Wanneer er een nieuwe tutorial is geupload door iemand van Douglas of door een andere gebruiker, krijgen zij een melding. 

Zelf posten met de Douglas community

Consumenten kunnen dus zelf via deze community ook foto's en teksten over hun look delen. Ook kunnen ze een ‘beauty talk’ op het forum starten.

Doubox is gestopt

Douglas stopte in januari met het abonnement Doubox . Leden ontvingen in februari de laatste box vol cosmetica, omdat het concept niet aan de verwachtingen van de retailer voldeed. De Doubox kende drie versies: original, premium en deluxe. De prijzen van deze dozen varieerden van 15 euro tot 49,95 euro per maand.

Het creëren van een community is een goede strategie

Ook voor u is het creëren van een community een goede strategie. Dit leidt namelijk onder andere tot klantenbinding en zo leert u meer over uw klant. Bovendien leidt het koppelen van de community aan uw online webshop tot meer motivatie om uw producten te gebruiken. Incorporeer het creëren van een community dus in uw bedrijfsplan. 

bron | 04-05-2016