De cijfers bevestigen de vermoedens: Bol.com verkoopaccounts, ook wel de Bol.com verkooppartners genoemd, nemen een steeds groter deel van Bol.com’s totale omzet voor hun rekening. Dit presenteerde Bol.com in het recent gepubliceerde rapport ‘Marketing Monitor’. 

Bol.com verkoopaccounts goed voor 62% van de omzet

Maar liefst 62% van de totale Nederlandse omzet op Bol.com, in het eerste kwartaal van 2021, was afkomstig van de Bol.com verkooppartners. Een stijging van 17% ten opzichte van het eerste kwartaal in 2020. 

Aantal verkoopaccounts groeit met 2.5%

Deze stijging vindt niet alleen in Nederland plaats, in België is een vergelijkbare groei te zien. Gemiddeld groeit het aantal Bol.com ondernemers per maand met 2.5%. België nam afgelopen maart zelfs het voortouw met een piek in de verkooppartner aanwas: Het aantal nieuw aangemelde ondernemers steeg 4% ten opzichte van februari. 

Koppeling verkoopaccount aan Bol.com

Verkooppartners van Bol.com verschillen in de mate van systeemintegratie: 70% van de verkooppartners heeft geen integraal onderdeel in het Bol.com verkoopsysteem. Daarentegen hebben 30% van de verkopers een eigen verkoopsysteem gekoppeld aan die van Bol.com zodat zij de verkopen, en de bijbehorende processen en administratie, gecentreerd kunnen houden.

Zo ontstaat er een nieuw type ondernemer die verkopen via een Bol.com (of Amazon verkoopaccount) account er niet slechts “bij doet” maar de samenwerking met de platformen als basis gebruikt.

Verkooppartners vergroten assortiment

De groei in het aantal verkooppartners en de stijgende verkopen via deze partners resulteert voor Bol.com in iets anders: een nog breder assortiment. In een jaar tijd is het assortiment met 42% toegenomen, wat natuurlijk meer kopers, en met versterkend effect, ook weer meer verkooppartners aantrekt.

Een verkoopaccount, bij Bol.com of Amazon, overnemen? Bekijk ons aanbod, hier staan geregeld mooie verkoopaccounts tussen. 

 

bron | 09-04-2021 @16:17
Home >